ایران چرتکه مرجع آموزش چرتکه

ایران چرتکه به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با آموزش مهارت محاسبات ذهنی چرتکه ایجاد شده است

ایران چرتکه مرجع آموزش چرتکه

ایران چرتکه به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با آموزش مهارت محاسبات ذهنی چرتکه ایجاد شده است

  • ۰
  • ۰

من می توانم به سختی محاسبه ریشه های مربع اعداد بر روی کاغذ انجام دهم چگونه می توانم ریشه های مربعی را در ذهنم محاسبه کنم؟

برای محاسبه ریشه دوم اعداد به صورت ذهنی روش های زیادی وجود دارد . یکی از روش های آن شرکت در کلاس چرتکه و فراگیری آموزش چرتکه می باشد. در ذیل ما روش دیگری علاوه بر کلاس چرتکه خدمت شما معرفی می کنیم. 


خوب، من می توانم اطمینان بدهم که این امکان وجود دارد، و از شما ساده تر است. شما می توانید همه را در کار خود تحت تاثیر قرار دهید زمانی که نیاز به محاسبه یک ریشه مربع دارید، پاسخ حتی قبل از اینکه دیگران ماشین حساب را پیدا کرده اند، ارائه دهید. بیایید ببینیم که چگونه کار می کند


تکنیک

این روش برای تعداد 4 سیف یا کمتر کار می کند. در این پست ما قصد داریم تنها در محاسبه بخش عدد صحیح از نتیجه تمرکز کنیم. ما قصد نداریم دهدهی ریشه را محاسبه کنیم. این اتفاق می افتد که اغلب اوقات، این چیزی است که واقعا مهم است.


شما باید از روش ذهنی محاسبه اعداد مربع استفاده کنید. اگر شما نمی دانید چگونه این کار را به لحاظ ذهنی انجام دهید، این پست را بخوانید و ابتدا این تکنیک را مدیریت کنید.


برای توضیح روش، بهترین روش استفاده از مثال است. بگذارید ریشه مربع از 3456 محاسبه شود.


اگر تعداد کمتر از 3 سیررس باشد، می توانید از جدول زیر برای محاسبه ریشه مربع استفاده کنید. به سادگی، تعداد جدول که مربع آن نزدیک تر و پایین تر از شماره مورد نظر برای محاسبه ریشه مربع است، انتخاب کنید. جدول دارای ستون اضافی است که به نام رقم یکان نامیده می شود که در زیر آمده است.

شماره مربع عدد رقم یکان
0 0 0
1 1 1
2 4 4
3 9 9
4 16 6
5 25 5
6 36 6
7 49 9
8 64 4
9 81 1




به عنوان مثال، تعداد 4 سیف، از این رو جدول قبلی لازم نیست.
بعد، ما دو سیف اول را می گیریم (در این مورد 34). سپس تعداد عددی که مربع آن به آن عدد نزدیک است، محاسبه می کنیم، اما آن کوچکتر یا برابر آن است. در مثال ما
5 ^ 2 = 25 و 6 ^ 2 = 36

از این رو اولین عدد 5 خواهد بود.
برای دو سیف آخر (در مورد ما، آنها 56) ما از ستون Last Digit از جدول قبلی استفاده می کنیم. از آنجا که آخرین شماره دو سیف 6 است، این آخرین رقم است. با چک کردن جدول مربعات پایه برای اعداد که ستون Last Digit برابر 6 است، کاندیداها از جدول می توانند 4 یا 6 باشند، زیرا هر کدام از آنها دارای رقم آخر 6 می باشند. در این مرحله ما می دانیم که ریشه مربع یا 54 یا 56 است (یعنی ترکیبی از تعداد محاسبه شده در مرحله قبل (5) با هر یک از نامزدها که در اینجا محاسبه می شود.
cypher دوم یا 4 یا 6 است
به منظور شناسایی صحیح (54 یا 56) ما با محاسبه مربع 56، یعنی 3136 شروع می کنیم. از آنجا که این تعداد کوچکتر از 3456 است، به این معنی است که 56 ریشه مربع صحیح است. اگر 56 ^ 2 بزرگتر از 3456 باشد، این بدان معناست که نتیجه 54 سال خواهد بود. نتایج 56 است.
تمرین
چند دقیقه هر روز تمرینات زیر را انجام دهید تا بتوانید با این تکنیک راحت شوید.

برای تمرین شما به تجهیزات زیر نیاز دارید:

برنامه مولد عدد تصادفی. شما می توانید به عنوان مثال، این یکی برای آندروید، این یکی برای iOS و یا این یکی برای کامپیوتر وب استفاده کنید.
یک تایمر شما می توانید از هر تایمر استفاده کنید که همراه با تلفن همراه شما است.

تمرین ریاضی ذهنی: مربع ریشه
ژنراتور اعداد تصادفی را شروع کنید و آن را برای تولید اعداد بین صفر و 9999 (دو عدد تصادفی سایفر) پیکربندی کنید. تولید 10 عدد تصادفی و نوشتن آنها بر روی کاغذ.
تایمر را برای کنترل زمان خود شروع کنید هدف شما این است که 10 ریش مربع را در 1 دقیقه انجام دهید.
ریشه مربع از 10 عدد را با سرعت بالا، با استفاده از تکنیک بالا توضیح داده، محاسبه کنید.
هنگامی که ریشه مربع یک عدد محاسبه می شود، نتیجه را روی کاغذ بنویسید و شماره بعدی نیز را وارد کنید. اکنون اگر ریشه مربع را به درستی محاسبه نکنید، اکنون را بررسی نکنید.
وقتی 10 عدد انجام می شود، تایمر را متوقف کنید.
سپس، بررسی کنید که کدام ریشه مربع درست است. برای هر پاسخ اشتباه، 20 ثانیه بیشتر به کل زمان اضافه کنید.
برای تکمیل ریشه های مربع، کل زمان آموزش شما را در ورق تمرین خود بنویسید.
پنج بار تکرار کنید.
روز بعد، سعی کنید کل زمان کمتری را ببرید.
نتیجه
این فصل با اصول ریاضی ذهنی به پایان می رسد. همراه با مقالات قبلی درباره محاسبه ذهنی علاوه بر جمع، تفریق، ضرب، تقسیم و مربع، همه آنها یک مرور کامل از روش های محاسبه ذهنی اولیه ارائه می دهند. این حداقل شما باید استاد ریاضی روانشناسی باشید.

در پست های آینده، من شما را به ترفندهای اضافی و قوانین که شما می توانید برای شرایط خاص محاسبات، همه بر اساس آن 6 مهارت های ریاضی پایه است.

  • ۹۷/۰۹/۰۶
  • امیرحسین یاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی