ایران چرتکه مرجع آموزش چرتکه

ایران چرتکه به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با آموزش مهارت محاسبات ذهنی چرتکه ایجاد شده است

ایران چرتکه مرجع آموزش چرتکه

ایران چرتکه به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با آموزش مهارت محاسبات ذهنی چرتکه ایجاد شده است

  • ۰
  • ۰

آیا کودک ۶ ساله شما می‌تواند محاسبات ساده ریاضی را انجام دهد؟ من مطمئنم که می‌تواند. اما تاکنون یک کودک ۶ ساله را دیده‌اید که عملیاتی مانند: ۹۸۵۴+۷۶۷۸+۴۷۸۶-۲۳۹۰=؟ را سریعتر از ماشین‌حساب انجام هد؟ من دیده‌ام و بله ممکن است!
چرتکه وسیله‌ای است مانند وسیله های دستی دیگری که فرزند شما در مدرسه استفاده می‌کند. این وسیله توسط یک چینی در ۲۵۰۰ سال پیش اختراع شد و در میان کشور‌های آسیایی زیادی پخش شد و مشخص شد که یک ابزار عالی بزای پرورش مغز می‌باشد. چرتکه در نرم و آسان ساختن محاسبات ریاضی پیچیده بدون استفاده از ماشین‌حساب، کمک می‌کند. کودکانی که در سنسن پایین و رشد ، یادگیری چرتکه را شروع کردند، مهارت‌های حیرت آوری را در منطق و ادراک کسب می‌کنند. آنها موفقیت‌های دراز مدت در هر زمینه‌ای از زندگی را با توانایی تقویت‌شده‌ای از مشاهده و تمرکز بدست می‌آورند.
ریاضیات ورزش مغز است. نخستین چیزی که با شروع یک برنامه ی چرتکه محور بدست می‌آید، رشد سرعت و مهارت‌های محاسباتی میباشد. کودکانی که از چرتکه استفاده می‌کنند، از حل‌کنندگان ماهر مسائل می‌شوند. فقط ۳۰ دقیقه تمرین در روز می‌تواند به کودک در انجام محاسبات پیچیده در کسری از ثانیه کمک کند. آلوها(ALOHA) بهترین برنامه آموزشی چرتکه، ذهن را باز می‌کند و ظرفیت مغز را افزایش می‌دهد.

ریاضیات توانایی تفکر جانبی را ایجاد می‌کند. آموزش چرتکه شامل هماهنگی بین دست و چشم می‌باشد که نیم‌کره راست مغز را تحریک می‌کند. انجام دادن چند کار همزمان برای این کودکان سخت نیست. کودک شما همین گونه در ورزش یا اوریگامی و یا موسیقی، درصورتیکه چرتکه را به خوبی بلد باشد، خوب عمل خواهد کرد. آنها توانایی تفکر بیرون از جعبه را نیز یاد خواهند گرفت واین کار  در نهایت آنها را خلاق‌تر می‌کند.

آموزش چرتکه یک نگرش مثبت به ریاضی ایجاد می‌کند. با گذشت زمان که کودکان به مدرسه راهنمایی میرسند، بیشترشان شروع به این فکر می‌کنند که ریاضی آنچه که می‌خواستند نیست و بعد شروع به سقوط و پسروی می‌کنند. این واقعا مهم است که آنها را با اعتماد و مثبت نگر نگه داریم و آموزش چرتکه مسلما به این قضیه کمک خواهد کرد. آنها قدرت تحمل‌پذیری را یاد خواهند گرفت. تمرین هر روزه روی چرتکه، صبر را به آنها می‌آموزد و به آنها کمک میکند تا فردایی بهتر داشته باشند.
هر وقت یک کودک یک مسئله را به صورت ذهنی حل می‌کند، در تمرکز کامل است. هر مسئله باعث میشود که کودک متمرکز تر، تیزتر و قویتر شود. آنها شروع یه تجسم حرکت مهره‌ها در ذهن می‌کنند و در این مرحله آنها از چرتکه به صورت دستی استفاده نمی‌کنند. با توانایی های عالی تنرکزنهایتا آنها شروع به بکاربردن منطق ریاضی در زندگی روزانه خود نیز می‌کنند.
یادگیرندگان چرتکه مهارت‌های شنوایی و حافظه تصویری عالی دارند. آنها به اعداد گوش می‌دهند، چرتکه را در ذهنشان تجسم می‌کنند و مسئله را حل می‌نمایند. تکرار این روش توانایی حفظ کردن و از بر کردن قوی را در کودک ایجاد می کند.


اگر میخواهید که یک کودک نابغه داشته باشید، هیچ‌چیز بیشتر از آموزش چرتکه، نمی‌تواند کارساز باشد. چرتکه یه راه تفریحی برای یادگیری ، و یک مهارت فوق العاده می‌باشد . هرگروه سنی می تواند این را بدون سختی یاد بگیرد ولی همیشه شروع کردن از سنین پایین بهتر است. اگر کودکان در طی بهترکردن مهارت‌های ریاضی در سنین پایین تر، قوی تر شوند، آنها کم‌کم به افرادی با اعتماد به نفس بالا تبدیل خواهند شد.
با افزایش محبوبیت چرتکه، ما اکنون می‌توانیم  تعداد زیادی کودک که از مزایای این ابزار بهره‌مند شدند را ببینیم. نمایش زنده از نوابغ چرتکه درک بهتری از چگونگی کمک آن به ما میدهد. آقای پراکاش ماراته از شهر سورات که فرزندش به موسسه محاسبات ذهنی ALOHA میرود، می‌گوید: "قدرت یادگیری فرزند من چند برابر شده‌است، که این او را آرام و متمرکز کرده است". اگر ما از شر روش‌های روتین  ریاضی خلاص شویم و آن را برای نسل جدید خود جذابتر بکنیم می‌تواند تبدیل به  یک بازی بچه ها شود. ریاضی  میتواند به اندازه هنر، جالب و زیبا باشد! یادگیری چرتکه به ما این فرصت را میدهد تا این حقیقت را درک کنیم و به ما روش شناسی میدهد که می‌تواند تا افق کودکانمان گسترش یابد.



منبع : http://mobtakeran.academy/

  • ۹۷/۰۵/۲۰
  • امیرحسین یاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی